Pingsthelgen började med strålande sol och härligt väder. Vi samlades för lunch på en restaurang nära Lilla Torg i Malmö, 32 st glada människor från en mängd olika orter i Sverige och till och med från Oslo. De flesta kände inte varandra sedan tidigare, så det var mycket nyfikenhet och förväntan i luften.

Efter en god och trevlig lunch tog vi oss så ner till kanalen där vi hoppade i tre olika båtar. Sedan tuffade vi runt på Malmös kanaler i två timmar och bara njöt av sällskapet och det underbara vädret. Vi hann med att lösa quiz på båten och det blev dessutom stopp med bränslepåfyllning (bubbel och jordgubbar). Många glada skratt blev det, särskilt när en annan båt full med unga tjejer hade kört på grund och våra ”riddare” genast ville komma dem till undsättning. 😊

När vi hoppat i land och förtöjt båtarna blev det möjlighet för lite egentid. Många valde att lägga sig och vila en stund, andra tog en tur på stan. Kl 18.30 samlades vi igen på en ny restaurang, där maten var förbeställd. Här blev det en mer ordentlig presentationsrunda, för även om vi umgåtts i många timmar redan var det kanske inte alla som riktigt visste vem som var vem och som hörde ihop med vem, eller var folk kom ifrån.

Kanalen
Sjunde Himmelen

När maten var uppäten hoppade vi in i väntande taxibilar och begav oss till Sjundehimmelen. Här svidades det om till lättare klädsel och sedan bjöds på mer bubbel innan folk drog sig upp på övervåningen och testade alla lekmöjligheterna. Det var full fart i många olika konstellationer och gungan blev återigen mycket populär 😊.  Lite energipåfyllning blev det också eftersom Mats fixat lite gott tilltugg av olika slag.

Framåt midnatt hade de flesta gett upp och åkt hem, mycket trötta och nöjda och glada och med många nya vänner efter ännu en härlig dag i GlazeForFun-regi!