Lördag den 22 juli hade vi bokat in massor av värme och solsken, så vi samlas på ett lämpligt nakenbad för prat, lite skratt och solning vid 12-tiden.

Vi hade planerat vår sol- och sommarfest i flera månader. Att tillbringa en hel dag med bubbel och babbel, lite roliga lekar och trevligt sällskap på ett nakenbad och sedan följa upp det med en kväll på klubb – vad kunde gå fel?
Jo, den svenska sommaren gjorde sitt intåg med hårda vindar, 17 grader och omväxlande sol och skurar. Två dagar före festen fattade vi beslut om att vi bör vara inne och började leta efter en krog som kunde ta emot 40 lunchgäster med kort varsel – och lyckades!
Så 13.30 på lördagen möttes vi upp mitt i centrala Malmö på en thairestaurang där vi fick plats allihop vid tre långbord. En härlig blandning av folk från m från Stockholm, Kalmar, Linköping, Örebro, Skövde och så förstås Småland, Blekinge och Skåne. Några kände varandra sedan tidigare, men många var nya bekantskaper, även för oss. Maten var god och prisvärd!
Efter maten....
När alla ätit klart höll vi en presentationsrunda med förnamn och ort, så det skulle bli ännu lättare att lära känna varandra. Och sedan delade vi upp gänget i 6 lag för en quiz, där ämnena varierade mellan champagne, Malmö och annat allmänbildande. Det blev många glada skratt och mycket diskussioner runt borden. Hur långt flyger egentligen en champagnekork? Hur lång tid tar tåget mellan Malmö C och Köpenhamns Hovedbangård? Mycket att diskutera och fundera över – ett väldigt bra sätt att börja prata med nya människor. Sedan bröt vi upp, och det blev några timmars egentid innan det var dags att åka till klubben. Några satte sig i solen på Lilla Torg, andra passade på att vila.
Solen hade varit framme till och från hela eftermiddagen, men lagom till folk började gå eller cykla mot klubben öppnade himlen sig så det var många som var genomblöta när de kom. Nåja, kläderna skulle ju ändå av… 😉


Ombytta och klara!
När alla var på plats och hade bytt om till lättare klädsel bjöd vi på ett glas välkomstbubbel och sedan gick vi igenom de rätta svaren från quizet och gratulerade det vinnande laget. Svansen satt på plats och många var framme och ryckte i den (läs mer om svansen här 😊. Därefter försvann de allra flesta direkt upp på övervåningen. Det märktes att folk knutit kontakter under dagen och var taggade på att lära känna varandra bättre. 😊 Det var full fart i alla sängar, i gungan och de andra sexmöblerna i princip i 4 timmar i sträck, även om många pausade med lite gött snack och mingel i loungedelen emellanåt.
Gungan var konstant upptagen, och vår medtagna wand (den som vi snart ska börja sälja) användes också flitigt. Vid 21-tiden bjöds på lite lättare mat, och sedan var det full fart igen. Framåt tolvtiden hade de flesta gett upp och vi kunde summera en härlig dag med många glada skratt, intressanta samtal och nya spännande bekantskaper. Och även om vi var trötta var vi också glada över att alla var så nöjda med dagen/kvällen – och naturligtvis har vi redan börjat fundera på vad vi ska göra nästa gång!