I helgen hade vi än en gång förmånen att dra samman ett gäng underbara människor som rest från när och fjärran för att förlusta sig i sann GlazeForFun anda. 

 

Det börjar bli lite av en tradition vår som höst att ses för bubbel och Amante och många är det som verkar gilla det. Eventet var som vanligt fullbokat sex veckor innan och vi hade många förhoppningsfulla på väntelista. Kanske bra att tänka på nästa gång 😊

Eftersom en del rest långt för att delta (en del nästan 50 mil) brukar ganska många samlas redan på fredagen. Den här gången var vi ett gäng som körde lite gemensamt AW, medan det fanns andra som valde att ladda upp på annat sätt 😉 .

På lördagen gav Göteborg oss ett underbart höstväder, många passade på att njuta av det samtidigt som de shoppade loss eller vad de nu roade sig med under dagen. Ett 20-tal av oss hade köpt biljetter till Sparklingmässan på Hotell Post. Där fanns alla möjliga sorters bubblande läckerheter men även ostar, gräddbullar, godis och inte minst möten med vänner.

Intimt

Kl 17 samlades vi alla 60 för middag. Den förbeställda maten kom snabbt och var dessutom väldigt god! Det brukar vara härliga återseenden och samtidigt många nya bekantskaper för de flesta. Vi körde som vanligt en presentationsrunda så alla fick chansen att spana in varandra. Det är alltid lika roligt när folk inser att de kanske inte är ensamma från sin ort. Det är också fantastiskt kul att den geografiska spridningen är så stor!

Härliga Amante

Sedan drog vi vidare till Amante. Dörrarna öppnades kl 19, och redan 19.30 var alla 60 på plats. Det blev ganska trångt i omklädningsrummen, och i loungen var ljudnivån hög, men vad gjorde det? 😊.

Det tog inte lång stund förrän två och två eller mindre grupper flyttade sig in till lekrummen och där gjorde sitt bästa för att lära känna varandra på så många sätt som möjligt. Gungan var förstås populär och upptagen i stort sett hela tiden, men även övriga lekmöjligheter användes flitigt. 

När vi tog fram energipåfyllningen bestående av hembakta pajer med krabba resp spenat fick de en strykande åtgång.

Det är inte bara vi själva som är nöjda med helgen – i gästboken kan ni läsa vad en del av deltagarna tyckte.

Skriv gärna en rad till oss om ni vill att vi ska köra igen i vår eller rent av hitta något nytt upplägg. Tips och tankar mottages tacksamt 😊

Par