Vilken fantastisk helg vi hade i Göteborg!
Vi var 40 glada själar som samlades på bubbelmässan Sparkling på Hotell Post på lördagen kl 12. Där fick vi mingla med varandra och övriga mässdeltagare och smaka på alla möjliga delikatesser, inte bara bubblande drycker. Erik på Conveija försökte höras över sorlet när han berättade om deras verksamhet och då speciellt om champagnehuset Liebart Regnier som använder sig av lite andra druvor i sina champagner. Några modiga smakade på Horti för 1000 kr/flaskan, men det fanns mycket annat som var billigare och ändå prisvärt.
Efter mässan var det gemensam middag kl 17. Då dök hela 62 personer upp så det var tur vi hade hittat en krog som verkligen hade plats för oss allihop. Eftersom vi inte delar med oss av deltagarlistorna i förväg blev glädjen stor när folk upptäckte vänner de inte träffat på länge, och även de som inte kände så många kom snabbt in i gemenskapen så kramkalaset tog aldrig slut. Det är verkligen jätteroligt att det är så stor geografisk spridning på de som kommer på våra event. Även Mirre (ägare till Amante) och hennes crew Anders och Jenny deltog på middagen, jättekul att de ville komma med och lära känna oss!


Efter maten....
Efter mat och dryck tog de flesta spårvagnen till klubben. Där bjöd vi på välkomstbubbel innan alla satte igång att roa sig själva. Många var mest sugna på att vara sociala i början så ljudnivån var minst sagt hög i loungedelen, men efterhand hittade folk ut till lekrummen och då blev det lugnare. Helt andra ljud hördes då från de andra rummen. Vid 22-tiden plockade vi fram kvällens stora överraskning – de 120 pirogerna som vi hade ägnat en hel dag åt att baka någon vecka tidigare. Förutom vanliga köttfärspiroger var det förstås även med hummerfyllning. Vad annars? 😊
Framåt midnatt hade de flesta lämnat, men några ihärdiga själar höll ut ytterligare nästan en timme till innan vi stängde för kvällen och kunde summera en helt fantastisk dag.
Det var så roligt att träffa alla, och vi är så glada att allting flöt på så bra som det gjorde.
Gästbok
Vi har skapat en gästbok på hemsidan nu, så ni som var med får gärna gå in och skriva en rad. 🥰
