Vi gjorde en snabbtripp söderut för ett tag sen, och på vägen gjorde vi ett stopp i staden Marl, som ligger i norra delen av Ruhrområdet, relativt nära Münster. I Tyskland finns det swingersklubbar i nästan varenda by, och Marl var inget undantag. Klubben ligger i ett område som är halvt industriområde, halvt villakvarter. Med bil var det ganska lätt att ta sig dit och vi parkerade precis utanför.

När vi kom in och hade betalat entrén (kontant!) gick vi direkt och bytte om till lättare klädsel innan vi slog oss ner vid den rikligt tilltagna buffén. Därefter tog vi oss vidare in i lokalerna, genom baren/loungen/nattklubben vidare in i de bakre regionerna där det finns rum med madrasser, massagebänkar, kors och förstås en gunga. Det var egentligen en enda stor rektangulär yta med högt i tak som de hade delat upp i olika rum med draperier, så även om vi låg ensamma på en säng hörde vi andra människor precis intill.

Så till gungan, som ju måste provas. Eller…. Redan vid synen av den blev vi ytterst tveksamma, men vi har ju tagit på oss detta, så då måste vi ju… Tillgängligheten var bra, det var gott om plats omkring den.

Den var upphängd med kedjor och länkar (som vanligt) men länkarna vid huvuddelen satt fast i en metallstång som sedan i sin tur hade 1 fästpunkt uppåt. Höjden på gungan gick att justera med länkarna relativt enkelt. Benhållarna var förvånansvärt bekväma. Men det var också det enda. Liggdelen var en veritabel katastrof. Diverse remmar och läderbitar var hopfogade med nitar som stack in i skinnet på en massa ställen. Den var alldeles för mjuk och fästanordningarna gick inåt så det blev en påseffekt, dvs alla remmarna och nitarna gjorde att varken höfter eller axlar fick plats.

Faktum är att den nog var tänkt för tjejer skapade som plankor eller ännu hellre med axlar som redan gått ur led. Jag låg och vred mig som en mask och försökte hitta ställningar som smärtade lite mindre, men till slut fick jag ge upp och be om hjälp att komma ner. Då var hela skinnet som en relieftavla efter alla remmar och nitar, och det tog tre dagar innan nackspärren släppte. Vi funderade faktiskt på om det var någon medeltida uppfinning från inkvisitionen. Är det meningen att det ska vara tortyr eller njutning?

Nåja, resten av kvällen var trevlig – klubben var fin och duschutrymmen och toaletter fräscha.

  • Stabil upphängning
  • Gott om plats runt om - lättillgänglig
  • Bekväma benhållare
  • Tortyrliknande liggdel
  • Skrammel från kedjorna
  • Nackspärr i tre dagar efteråt 

Betyg

betyg0