I Malmö finns det såvitt vi vet bara en klubb, som drivs av eldsjälen Mats. Den är inte stor men trevlig och rymmer det mesta som behövs - loungedel, flera rum med diverse sängar, massagebänk, omklädningsrum, dusch, BDSM-rum, berlinsk knullbänk - och förstås en gunga.
Även om vi trivs på klubben är gungan ingen höjdare direkt. Först och främst är den illa placerad mitt i den lilla hallen på övervåningen, vilket innebär att alla som passerar förbi för att ta sig till de olika rummen måste i princip krypa under den när den används, och är det mycket folk samlade runt den (vilket ju kan hända…) blir det helt igenproppat. Sedan är den upphängd i skramlande kedjor, men värst av allt (vilket ni vet nu om ni följt våra tidigare recensioner) är att den är mjuk och totalt ryggradslös. Den mjuka läderbiten som man ska ligga på har inte mindre än 5 fästpunkter, och ofta är den vid huvudet mycket högre än de övriga vilket innebär att hakan trycks ner i bröstkorgen när man lägger sig. Om man justerar höjden innan man lägger sig blir det lite bättre, men då har man å andra sidan fästet till kedjan någonstans mitt under bakhuvudet. Väldigt oskönt, faktiskt. Axlarna är inte heller glada, det är faktiskt snudd på att armarna går ur led när de trycks inåt/uppåt av kedjorna. Jag får väldigt svårt att suga någon villig kille när jag har hakan i bröstet och armen klämd framför ansiktet, så det är verkligen trist. Och vid höftpartiet är det inte mycket bättre. Jag fattar inte varför den här typen av gungor säljs, eller ens tillverkas. De borde förbjudas helt!
De fem kedjorna samlas ihop via två stänger till två krokar. Det gör att gungan blir ganska vinglig, och krokarna skulle som sagt varit placerade längre in i rummet. Det är skramlande kedjor även om de låter mindre än andra vi stött på. Det är relativt lätt att justera höjden på gungan, och benhållarna är bekväma.
Men vad hjälper det när ryggen värker i 2 dygn efter en stund i gungan? Det är det inte värt. En fast liggdel hade gjort att man kunnat glömma bort de övriga nackdelarna. 😥

- Relativt stabil upphängning
- Ganska lätt att justera i höjd
- Sköna benhållare

- Skramlande kedjor
- Störande placering mitt där alla ska gå
- Ryggmördande mjuk liggdel
- Väldigt dum 5:e fästpunkt under huvudet
- Svårt att interagera med extra män
Betyg
